Tweet jij wel duim stoppend genoeg?

Door Alexandra Smith • In BlogGeen reacties

Veel bedrijven vinden Twitter een must, maar hoe doe je Twitter eigenlijk goed? De meeste bedrijven weten dat je niet alleen een zendmedium moet zijn, beleefd moet blijven enzovoort. Af en toe diensten en producten verkopen is misschien oké, maar voelt al snel hinderlijk. Je wil als bedrijf ook regelmatig iets

Lees verder

Verhalen vertellen: kunstje dat je kunt leren

Door Alexandra Smith • In BlogGeen reacties

Sla jij dicht op papier? Of ben je juist een spraakwaterval en raak je hierdoor de weg kwijt als je eenmaal begint te vertellen? Verhalen vertellen (storytelling) is een must, maar het is ook een kunst. Nou ja, een kunstje dan. Want verhalen vertellen kun je leren en als je

Lees verder

Verhalen worden steeds meer video

Door Alexandra Smith • In Blog, Geen categorieGeen reacties

Eind vorig jaar vertelde Facebook’s Chief Product Officer Chris Cox dat in 2021 alle mobiele data uit video bestaat. Als je in de storytelling business zit, zal je daar dan iets mee moeten doen – vind ik. Films raken meer dan boeken Tijdens storytelling trainingen vertel ik altijd enthousiast waarom

Lees verder

Gezocht: gedreven ondernemers die de camera als vriend zien

Door Alexandra Smith • In Geen categorieGeen reacties

Wie wil bijdragen aan een documentaire over zelfstandig ondernemerschap? Voor een documentaire over het ondernemerschap zoek ik gedreven ondernemers. De basisvoorwaarde die ze moeten hebben is: passie voor het vak, niet willen opgeven en tegelijkertijd stuiten op obstakels om ervoor te gaan. Dit kan zijn: niet aan opdrachtgevers kunnen komen,

Lees verder

Trump wint: Niet zó verrassend

Door Alexandra Smith • In Geen categorieGeen reacties

Amerika koos vandaag voor een president die vrouwen aanrandt, stelselmatig liegt, niet gelooft in klimaatverandering – waar Amerika zelf grootschalig aan bijdraagt –  en zich alleen wil inzetten voor zijn eigen land. Het liefst zelfs nog een muur eromheen zou bouwen. Afgescheiden van de rest van de wereld, in een tijd

Lees verder

Storytelling: waarom bedrijven verhalen moeten vertellen

Door Alexandra Smith • In Geen categorieGeen reacties

Dit volgende filmpje van Google laat goed zien hoe je een verhaal kunt brengen dat raakt zonder dat het commercieel wordt, ondanks dat het alle voordelen van Google inclusief hun kernwaarden toont. Storytelling verkoopt, want mensen houden van verhalen. Dus stel, je bent een bedrijf en je wil storytelling inzetten. Waar

Lees verder

Drie lessen om je digital storytelling te verbeteren

Door Alexandra Smith • In Geen categorieGeen reacties

Digital storytelling geeft ons meer mogelijkheden om verhalen te produceren maar hierbij moeten we niet té creatief worden. Het verhaal moet niet worden ondergesneeuwd door digitale kunstgrepen. Tegelijkertijd mogen we wel creatiever worden in het brengen van nieuws.

Lees verder

Workshop Doelen maken gelukkig

Door Alexandra Smith • In Geen categorieGeen reacties

Workshop Doelen maken gelukkig leert je hoe je als ondernemer met doelen meer resultaat en meer geluk ervaart.

Lees verder

Word expert: schrijf een boek!

Door Alexandra Smith • In Geen categorieGeen reacties

Schrijf een boek: dé manier om meer grip te krijgen op je eigen kennis Een boek schrijven vanuit je expertise: ik raad het iedereen aan. Het is een goede manier om blijvend meer aandacht te krijgen voor je vakgebied. Daarbovenop verdiep je je kennis. Nog voordat lezers van jou leren, maak je zelf een waardevolle ontwikkeling door.  

Lees verder

Interview in Le Monde met “Politiek Toerist” Alexandra Smith

Door Alexandra Smith • In Geen categorie1 Reactie

Op 4 maart 2016 verscheen er een artikel in de Franse krant Le Monde over politiek toerisme. Alexandra Smith van Fabel werd in New Hampshire tijdens een event van Marco Rubio geïnterviewd over de studiereis die ze maakte en de presidentskandidaten van wie zij de speeches bestudeerde. Hieronder het vertaalde interview. “Ik geniet

Lees verder