Decemberactie: het zzp-boek voor sinterklaas of kerst

Door Alexandra Smith • In BlogGeen reacties

Ben je op zoek naar hét zzp-boek voor sinterklaas of kerst? Maak dan gebruik van de decemberactie en koop het zzp-boek Zelfstandige mét plezier, desgewenst gesigneerd. Lees wat anderen ervan vonden en koop het ultieme sinterklaascadeau of kerstcadeau voor zzp’ers hier om gebruik te maken van de decemberactie. Ik gun namelijk

Lees verder

Masterclass presenteren 24/10

Door Alexandra Smith • In Geen categorieGeen reacties

Hoe presenteer je een verhaal zó dat het mensen letterlijk en figuurlijk beweegt? Welke middelen zorgen ervoor dat je écht contact maakt met je publiek en hoe hou je de aandacht van begin tot eind vast? Tijdens de masterclass presenteren leer je dit. Verhaalcoach Alexandra Smith ontwikkelde een presentatieworkshop die als basis de Fabel-aanpak heeft, maar voor

Lees verder

Masterclass presenteren 12/09

Door Alexandra Smith • In Geen categorieGeen reacties

Hoe presenteer je een verhaal zó dat het mensen letterlijk en figuurlijk beweegt? Welke middelen zorgen ervoor dat je écht contact maakt met je publiek en hoe hou je de aandacht van begin tot eind vast? Verhaalcoach Alexandra Smith ontwikkelde een presentatieworkshop die als basis de Fabel-aanpak heeft, maar voor de presentatieworkshop meer is toegespitst op mondelinge en

Lees verder

Tweet jij wel duim stoppend genoeg?

Door Alexandra Smith • In BlogGeen reacties

Veel bedrijven vinden Twitter een must, maar hoe doe je Twitter eigenlijk goed? De meeste bedrijven weten dat je niet alleen een zendmedium moet zijn, beleefd moet blijven enzovoort. Af en toe diensten en producten verkopen is misschien oké, maar voelt al snel hinderlijk. Je wil als bedrijf ook regelmatig iets

Lees verder

Verhalen vertellen: kunstje dat je kunt leren

Door Alexandra Smith • In BlogGeen reacties

Sla jij dicht op papier? Of ben je juist een spraakwaterval en raak je hierdoor de weg kwijt als je eenmaal begint te vertellen? Verhalen vertellen (storytelling) is een must, maar het is ook een kunst. Nou ja, een kunstje dan. Want verhalen vertellen kun je leren en als je

Lees verder

Verhalen worden steeds meer video

Door Alexandra Smith • In Blog, Geen categorieGeen reacties

Eind vorig jaar vertelde Facebook’s Chief Product Officer Chris Cox dat in 2021 alle mobiele data uit video bestaat. Als je in de storytelling business zit, zal je daar dan iets mee moeten doen – vind ik. Films raken meer dan boeken Tijdens storytelling trainingen vertel ik altijd enthousiast waarom

Lees verder

Gezocht: gedreven ondernemers die de camera als vriend zien

Door Alexandra Smith • In Geen categorieGeen reacties

Wie wil bijdragen aan een documentaire over zelfstandig ondernemerschap? Voor een documentaire over het ondernemerschap zoek ik gedreven ondernemers. De basisvoorwaarde die ze moeten hebben is: passie voor het vak, niet willen opgeven en tegelijkertijd stuiten op obstakels om ervoor te gaan. Dit kan zijn: niet aan opdrachtgevers kunnen komen,

Lees verder

Trump wint: Niet zó verrassend

Door Alexandra Smith • In Geen categorieGeen reacties

Amerika koos vandaag voor een president die vrouwen aanrandt, stelselmatig liegt, niet gelooft in klimaatverandering – waar Amerika zelf grootschalig aan bijdraagt –  en zich alleen wil inzetten voor zijn eigen land. Het liefst zelfs nog een muur eromheen zou bouwen. Afgescheiden van de rest van de wereld, in een tijd

Lees verder

Storytelling: waarom bedrijven verhalen moeten vertellen

Door Alexandra Smith • In Geen categorieGeen reacties

Dit volgende filmpje van Google laat goed zien hoe je een verhaal kunt brengen dat raakt zonder dat het commercieel wordt, ondanks dat het alle voordelen van Google inclusief hun kernwaarden toont. Storytelling verkoopt, want mensen houden van verhalen. Dus stel, je bent een bedrijf en je wil storytelling inzetten. Waar

Lees verder

Drie lessen om je digital storytelling te verbeteren

Door Alexandra Smith • In Geen categorieGeen reacties

Digital storytelling geeft ons meer mogelijkheden om verhalen te produceren maar hierbij moeten we niet té creatief worden. Het verhaal moet niet worden ondergesneeuwd door digitale kunstgrepen. Tegelijkertijd mogen we wel creatiever worden in het brengen van nieuws.

Lees verder