Beeldende taal en de kracht van ‘stel je voor’…

Door Alexandra Smith • In Blog, Geen categorieGeen reacties

Beeldende taal, hoe ziet dat eruit? Stel je voor dat je op een dag wakker wordt met een verdwaald gevoel. Je herinnert je niets over je leven. Het eerste wat je ziet is een vreemd wit plafond. Het naar bloemetjes ruikende dekbed met rode dekbedovertrek kun je niet plaatsen. Aan

Lees verder

Cadeau zzp’ers voor Sinterklaas of Kerst? Koop het hier!

Door Alexandra Smith • In Geen categorie, NieuwsGeen reacties

Op zoek naar het ideale cadeau voor zzp’ers met Sinterklaas of Kerst? Koop dan nu een van de ondernemersboeken die Alexandra Smith schreef. Op de webshop bestel je het ideale cadeau voor zzp’ers de gehele maand december met gratis verzendkosten als je de actiecode DECEMBERACTIE18 gebruikt. Alleen in deze webshop

Lees verder

Storytellingtip: Zo worden personages in verhalen springlevend

Door Alexandra Smith • In BlogGeen reacties

‘De associatie die ik met netwerken heb, is dat je een rol moet spelen en een lijstje met voordelen paraat moet hebben om de ander ergens van te overtuigen. En voor ‘moeten’ ben ik allergisch, dus liep ik eerst op de jarige af om haar te feliciteren en te bedanken

Lees verder

Zo bouw je spanning op in je verhaal of presentatie

Door Alexandra Smith • In Geen categorieGeen reacties

Een gortdroge mond en geen glas water in de buurt. Waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht? In de boardingroom kijken vier paar ogen mij ongeduldig aan. Eén bekend gezicht ertussen vertoont een smalende grijns. Als ik dit verpruts, zal hij de eerste zijn om mijn plaats in te

Lees verder

Masterclass presenteren Amsterdam 16/02

Door Alexandra Smith • In Nieuws1 Reactie

Hoe presenteer je een verhaal zó dat het mensen letterlijk en figuurlijk beweegt? Welke middelen zorgen ervoor dat je écht contact maakt met je publiek en hoe hou je de aandacht van begin tot eind vast? Tijdens de masterclass presenteren leer je dit. Verhaalcoach Alexandra Smith ontwikkelde een presentatieworkshop die als basis de Fabel-aanpak heeft, maar voor

Lees verder

De kracht van storytelling in muziek

Door Alexandra Smith • In Blog, Geen categorieGeen reacties

In kan me geen wereld voorstellen zonder muziek. Muziek kan een troost zijn. Een herinnering oproepen. Vreugde teweegbrengen. De energie veranderen in een ruimte. Mensen raken. Een momentum creëren en herinneringen borgen. Hoe speelt de kracht van storytelling daar een rol in? Een grote, volgens mij. Want zelfs muziek zonder

Lees verder

Decemberactie: het zzp-boek voor Sinterklaas of Kerst

Door Alexandra Smith • In BlogGeen reacties

Ben je op zoek naar hét zzp-boek voor Sinterklaas of Kerst? Maak dan gebruik van de decemberactie en koop het zzp-boek Zelfstandige mét plezier, desgewenst gesigneerd. Ondernemen 3.0: negeer succesgoeroes en -mythes en haal de wijsheid uit jezelf met behulp van lessen uit de gelukswetenschap. Wedden dat je gemotiveerd 2018

Lees verder

Masterclass presenteren 24/10

Door Alexandra Smith • In Geen categorieGeen reacties

Hoe presenteer je een verhaal zó dat het mensen letterlijk en figuurlijk beweegt? Welke middelen zorgen ervoor dat je écht contact maakt met je publiek en hoe hou je de aandacht van begin tot eind vast? Tijdens de masterclass presenteren leer je dit. Verhaalcoach Alexandra Smith ontwikkelde een presentatieworkshop die als basis de Fabel-aanpak heeft, maar voor

Lees verder

Masterclass presenteren 12/09

Door Alexandra Smith • In Geen categorieGeen reacties

Hoe presenteer je een verhaal zó dat het mensen letterlijk en figuurlijk beweegt? Welke middelen zorgen ervoor dat je écht contact maakt met je publiek en hoe hou je de aandacht van begin tot eind vast? Verhaalcoach Alexandra Smith ontwikkelde een presentatieworkshop die als basis de Fabel-aanpak heeft, maar voor de presentatieworkshop meer is toegespitst op mondelinge en

Lees verder

Tweet jij wel duim stoppend genoeg?

Door Alexandra Smith • In BlogGeen reacties

Veel bedrijven vinden Twitter een must, maar hoe doe je Twitter eigenlijk goed? De meeste bedrijven weten dat je niet alleen een zendmedium moet zijn, beleefd moet blijven enzovoort. Af en toe diensten en producten verkopen is misschien oké, maar voelt al snel hinderlijk. Je wil als bedrijf ook regelmatig iets

Lees verder